Dziś jest sobota 15 grudnia 2018, imieniny: Celiny i Waleriana

Udział młodzieży w projekcie "Rodzina w Centrum - wsparcie systemu pieczy zastępczej w powiecie słupskim"

dodano: 2018-11-05 14:29:18

„Rodzina w Centrum – wsparcie systemu pieczy zastępczej w powiecie słupskim” to projekt angażujący cztery grupy docelowe z powiatu słupskiego, w tym usamodzielnianych wychowanków pieczy zastępczej wieku od 15 roku życia do 24 r.ż. zakwalifikowanych do projektu podzielonych na dwie grupy:

  • grupa I (10 osób) – ukierunkowana na wzrost kompetencji społecznych
  • grupa II (8 osób) – ukierunkowana na pobudzenie aktywności i rozwój działań woluntarystycznych

Osoby usamodzielniane znajdą tu przede wszystkim informacje dotyczące zaplanowanych działań projektowych oraz poradnik pomocny w procesie usamodzielniania.

Dla usamodzielnianych wychowanków w ramach projektu zaplanowano:

Grupa I

Grupa II

Warsztat kompetencji społecznych

Szkolenie „ABC wolontariatu”

Warsztaty edukacyjno – profilaktyczne

Szkolenie „Mówię, słucham, rozmawiam – podstawy skutecznej komunikacji” (wyjazd trzy dniowy)

Warsztaty poruszania się po rynku pracy

Warsztaty poruszania się po rynku pracy

Warsztaty „Savoir vivre – dobre obyczaje otwierają drzwi” + wyjście do restauracji i teatru

Szkolenie z zakresu animacji czasu wolnego

Kurs prawa jazdy

Szkolenie „Animator wolontariatu w środowisku lokalnym”

Warsztat usamodzielniający + wyjazd weekendowy

Kurs prawa jazdy

Projekt graffiti

Kurs Pierwszej pomocy

Zrealizowaliśmy już warsztaty kompetencji społecznych, w których wzięła udział grupa I oraz szkolenie „ABC wolontariatu” dla grupy II. Kolejne szkolenie zaplanowane jest na pierwszy weekend listopada. Odbędzie się w formie trzydniowego wyjazdu w ramach szkolenia „Mówię, słucham, rozmawiam – podstawy skutecznej komunikacji”.

Zaplanowane działania projektowe maja za zadanie zwiększyć i poszerzyć świadomość młodzieży o procesie usamodzielniania, a w tym zwiększyć poziom kompetencji społecznych i zawodowych. Ważną rolą działań projektoeyvh jest również przygotowanie wychowanków do samodzielnego życia w społeczeństwie z wykorzystaniem własnego potencjału i możliwości, jak i uświadomienie istoty procesu usamodzielnienia oraz wagi podejmowanych w tym okresie decyzji rzutujących na dalsze życie.