Dziś jest środa 30 października 2024, imieniny: Zenobii i Przemysława

Powołanie, skład i zadania Mobilnej Grupy Interdyscyplinarnej

dodano: 2014-08-28 14:46:03

W  ramach projektu „Schematom STOP! Wspólne działania instytucji pomocy społecznej i instytucji rynku pracy – pilotaż” funkcjonuje Mobilna Grupa Interdyscyplinarna, która powołana została uchwałą nr 17/2014 Zarządu Powiatu Słupskiego z dnia 13 lutego 2014.  W skład Grupy wchodzą przedstawiciele wszystkich partnerów realizujących projekt, tj. Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku, Powiatowego Urzędu Pracy w Słupsku oraz ośrodków pomocy społecznej w Słupsku, Ustce, Damnicy, Główczycach, Kępicach i Smołdzinie.

Skład MGI w czasie realizacji projektu trzykrotnie ulegał zmianom (uchwały Zarządu Powiatu Słupskiego nr 41/2014, 58/2014 oraz 81/2014) i aktualnie przedstawia się następująco:  

  • Faustyna Tomaszewska - doradca zawodowy w PUP w Słupsku
  • Paulina Brzezińska - pracownik socjalny w GOPS w Smołdzinie
  • Małgorzata Dobrosielska - pracownik socjalny w GOPS w Słupsku
  • Anna Misiun - specjalista pracy socjalnej w OPS w Kępicach
  • Szymon Rohde - pracownik socjalny w GOPS w Słupsku
  • Justyna Ostrycharz - pracownik socjalny w OPS w Głowczycach
  • Elżbieta Sroka - specjalista pracy socjalnej w GOPS w Ustce
  • Paweł Wilkowski - asystent rodziny w GOPS w Damnicy
  • Krystyna Wrzesińska - specjalista pracy socjalnej w OPS w Główczycach
  • Karolina Wszółkowska - psycholog w PCPR w Słupsku

Głównym zadaniem Mobilnej Grupy Interdyscyplinarnej jest opracowanie i wdrożenie Rodzinnego Programu Aktywizacji Zawodowej, Pomocy i Integracji Społecznej. Ponadto do obowiązków członków zespołu należy:

  • udział w rekrutacji rodzin, współdecydowanie o przyjęciu rodzin do projektu,
  • udział w pracach zespołów rodzinnych i wypracowywanie kontraktów rodzinnych,
  • utrzymywanie stałego kontaktu z rodzinami i monitorowanie realizacji kontraktów rodzinnych,
  • włączanie do współpracy z rodzinami członków lokalnej społeczności,
  • współpraca z członkami Powiatowego Zespołu Koordynującego Współpracę,
  • współpraca z ekspertami pilotażu i instytucjami zaangażowanymi w realizację projektu,
  • udział w opracowaniu materiałów informacyjnych, procedur i dokumentacji projektowej,
  • inicjowanie nowych usług na rzecz rodzin,
  • ewaluacja Rodzinnego Programu Aktywizacji Zawodowej, Pomocy i Integracji Społecznej oraz kontraktów rodzinnych,
  • prowadzenie dokumentacji określonej przez Powiatowy Zespół Koordynujący Współpracę i lidera pilotażu. 

Mobilna Grupa Interdyscyplinarna spotyka się minimum dwa razy w miesiącu realizując założenia opracowanego i zatwierdzonego przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich w Warszawie  Rodzinnego Programu Aktywizacji Zawodowej, Pomocy i Integracji Społecznej, a także prowadząc pracę z rodziną w ramach zawartych kontraktów rodzinnych.